العمليات الإدارية في كليات التربية البدنية وعلوم الرياضة جامعة بغداد والجامعة المستنصرية من وجهة نظر أصحاب القرار

Main Article Content

اياد محمد صالح

Abstract

The importance of research in the study of the reality of administrative processes, including the faculties of physical education and sports sciences for administrative processes in order to identify the weaknesses and find appropriate solutions to them and to promote what is positive and modern to achieve the requirements of tremendous improvement and quality.


The research objectives were


1- Preparing the questionnaire of the administrative processes in faculties of physical education and sports sciences.


2-to identify the reality of the administrative processes in the faculties of physical education and sports sciences in Iraq.


The most important conclusions: There are clear differences in the reality of administrative processes selling faculties of physical education at Baghdad University of Mustansiriya.


The researcher recommended using the data and the research tool (questionnaire) to evaluate the performance of the faculties of the research subject and evaluate the administrative processes

Article Details

How to Cite
اياد محمد صالح. (2024). العمليات الإدارية في كليات التربية البدنية وعلوم الرياضة جامعة بغداد والجامعة المستنصرية من وجهة نظر أصحاب القرار. Journal of Studies and Researches of Sport Education, 28(3), 126–108. Retrieved from https://jsrse.edu.iq/index.php/home/article/view/729
Section
Articles

References

 أميرة حنا; بناء مقياس الاحتراق النفسي لدى لاعبي كرة اليد: ( أطروحة دكتوراه , كلية التربية الرياضية , جامعة بغداد, 2001) .

 بشرى إسماعيل؛ المرجع في القياس النفسي، (القاهرة، شارع محمد فريد ،مكتبة الانجلو المصرية،ط1 ،2004).

 ريموند مانجانيليو ماركآلاين؛ الدليل العلمي للهندرة، (القاهرة ،الشركة العربية للأعلام العربي، 1995).

 ممدوح عبد العزيز رفاعي؛إعادة هندسة العمليات،(مصر ،كلية التجارة جامعة عين شمس،2006).

 SMITH, R . BUSINESS PROCESS MANGEMENT AND THE BALANCED SCORECARD . John WilEY& SONS , INS . 2007

 Lindquist, E, F, :Educational and Meas5urement: (Washington, American Councilor Education, 1951) p.286 .6