تأثير انموذج ديفز في تعلم بعض المهارات الهجوم البسيط بالمبارزة بسلاح الشيش للطلاب

محتوى المقالة الرئيسي

Abdul Hassan Rahima Mashkoor

الملخص

هدف البحث الى التعرف على تأثير انموذج ديفز في تعلم بعض المهارات الهجوم البسيط بالمبارزة بسلاح الشيش للطلاب وتم استخدام المنهج التجريبي اذ كانت عينة البحث هم طلاب المرحلة الثالثة في كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة -جامعة البصرة، وبعد تطبيق النموذج التعليمي تم التوصل الى اهم الاستنتاجات : انموذج ديفز في من النماذج التعليمي والمهمة في اخراج الدرس الصحيح لتعلم بعض المهارات الهجوم البسيط بالمبارزة بسلاح الشيش للطلاب. وعليه تم التوصية : اعتماد انموذج ديفز في من النماذج التعليمي والمهمة في اخراج الدرس الصحيح لتعلم بعض المهارات الهجوم البسيط بالمبارزة بسلاح الشيش للطلاب.

تفاصيل المقالة

كيفية الاقتباس
Rahima Mashkoor, A. H. . (2025). تأثير انموذج ديفز في تعلم بعض المهارات الهجوم البسيط بالمبارزة بسلاح الشيش للطلاب. مجلة دراسات وبحوث التربية الرياضية, 35(3), 605–613. https://doi.org/10.55998/jsrse.v35i3.1094
القسم
Articles

المراجع

Abdulrazzaq, N. K., Moseekh, L. Z., Ali, S., & Danhash, H. A. S. (2024). The effect of a proposed educational program using specific exercises to develop motor response, motor satisfaction, and short-term defensive movement skills in handball. A Peer Reviewed, Open Access, International Journal, 33, 59–69.

Haider, A. R. (2015). Basics of writing scientific research in physical education and sports sciences (1st edition, p. 128). Al-Ghadeer Printing and Publishing Company Limited.

Haider, K. N. (2016). The Effect of Davis Model on Visual Thinking among Fourth Grade Literature Students in History Subject. Ournal of the College of Basic Education for Educational and Human Sciences, 26, 501.

Haider, S. N. (2013). The Effect of the Davis Model on the Achievement of Second-Year Intermediate Students in Geography and the Development of Their Systematic Thinking [Master’s Thesis]. Al-Mustansiriya University.

Majid, A.-S. O. (2001). Fundamentals of Instructional Design (p. 135). Safa Publishing and Distribution House.

Qasim, L. S. (2005). Topics in Motor Learning (p. 56). Al-Jumaa Press.

Qatami, Y., & Qatami, N. (1998). Psychology of Learning and Teaching (p. 40). Dar Al Mashreq.

Razouki, R. M. (2005). Educational Methods and Models in Teaching Science (1st ed, p. 7). Al-Ghafran Library for Printing Services.

Saad, M. I. (1996). The effect of training methods to develop explosive strength of the legs and arms on the accuracy of long-range shooting by high jumping in handball [PhD thesis].

Shabib, S. S., Abdullah, S. J., & Makki, J. O. (2017). Designing an auxiliary device to measure the level of performance of some offensive skills for young fencing players in the southern region. Journal of Studies and Researches of Sport Education, /(53), 359–373. https://www.iasj.net/iasj/article/147727

Shabib, S. S., Hammad, S. H., Wadi, D. H., & Jassim, R. S. (2024). The effect of special exercises with sensory stimuli on the concentration of attention and the accuracy of stabbing with the foil weapon among students. Journal of Studies and Researches of Sport Education, 34(4), 50–60. https://doi.org/https://doi.org/10.55998/jsrse.v34i4.852

Wathiq, A. K. Y. (2012). The Constructivist Approach: Models and Strategies in Teaching Scientific Concepts (p. 107). Dar Al-Kutub wal-Watha’iq.

Yousef, Q. (2000). Classroom Instruction Design (p. 174). Dar Al-Shorouk for Publishing and Distribution.

Zahir, H. I. (2002). The Interactive Training Method and its Impact on Education and Development through the Spatial Organizational Options of the Tennis Education Environment [PhD Thesis].